Szolgáltatási Szint Felügyelő Rendszer: SLMbox
A rendezvény időpontja: 2010-03-08 17:30
Helyszín: Budapest, VI., Andrássy út 3.
A HTE Számítástechnikai Szakosztálya, a European Organisation for Quality MNB Informatikai Szakbizottsága és az ISACA Magyar Fejezete közös rendezvényén előadás hangzik el
„Szolgáltatási Szint Felügyelő Rendszer: SLMbox”
címmel.
Az SLMbox az informatikai biztonság 5 alapcélja közül (bizalmasság, sértetlenség, hitelesség, funkcionalitás és rendelkezésre állás) a rendelkezésre állás biztosítását segíti elő. Webes alkalmazás, amely az informatikai szolgáltatások státuszát figyeli, a nyújtott IT szolgáltatásokat real-time vagy offline méri, értékeli és jelzi az SLA sértéseket. Riaszt egy rossz irányba induló trend esetén, ezzel megelőzhetjük az SLA-sértéseket. Jelentést készít az érintett üzleti vezetők és folyamatgazdák részére. Lehetőséget ad a felelősségi körön kívüli leállások kezelésére, így azok nem az adott szolgáltató teljesítményét „rontják”, hanem a kiesés valós okát rögzítik. A tervezett leállások, szolgáltatási szint csökkenések előzetes jóváhagyásával nem fordulhat elő, hogy váratlanul „esik ki” egy rendszer az üzlet kiszolgálásából.
Nagy segítséget jelent az IT részére, hogy az SLMbox segítségével kialakított SLA-khoz nem előfeltétel az IT erőforrások katalogizálása az üzlet felé nyújtott szolgáltatások minősítésének. A rendszer számára az adatokat a szervezetnél már jelen lévő alkalmazások és rendszerek adják, így integráltan több adatforrásból egységes értékelést képes megvalósítani. Akár egyetlen SLA figyelésére is bevezethető, így az SLA szerinti működés kialakítása nem válik gigaprojektté.
Előadó: Fazekas Éva