Sikeres mobiltévés kísérlet
A T-Mobile és az Antenna Hungária (AH) szerint sikeres az az április elején indított mobiltelevíziós kísérlet, amelynek során azt tesztelik, hogy a két szervezet rendszerei miképpen képesek együttműködni, s élvezhető földfelszíni tv-adást produkálni. A két cég képviselői a mobiltévés kísérlet és szabvány, a Digital Video Broadcasting-Handheld (DVB-H) bemutatásán elmondták: bár csak néhány mobilkészüléken tudták tesztelni az adást, a tapasztalatok jók, s ezért már ma arról tárgyalnak, hogy miképpen folytatják az együttműködést a tesztidőszak július végi zárása után.
Winkler János, a T-Mobile vezetője elmondta: ha a szabályozás kellő ütemben halad, akkor a jövő év közepén elkezdhető a digitális mobiltévés műsorszórás. Mindez azonban csak akkor lehetséges, ha a készülékgyártók utolérik a hálózat-gyártókat és -építőket, így megfelelő készülékeket fejlesztenek ki, s dobnak piacra. A kísérlet során az M1 és az M2, valamint a Duna Tv és a Duna2 Autonómia adását tesztelték. Az MTI érdeklődésére az eseményen elmondták: a teszt nem kerül sok pénzébe a két cégnek, mivel a készülék- és hálózatgyártóknak is érdeke, hogy minél szélesebb körben elterjedjen a DVB-H. Szerint a technológia komoly üzleti sikerrel kecsegtet, mivel a felmérések szerint útközben és munkahelyükön is sokan néznének sport, hír és egyéb műsorokat mobilon. Olaszországban és Finnországban például már van ilyen szolgáltatás, de csak Itáliában kérnek érte díjat az előfizetőktől, havi 19 eurót. A felmérések szerint a felhasználók többsége azonban csak 5-10 eurót szánna erre a szolgáltatásra.
László Géza, az AH vezérigazgatója kifejtette: a törvény-előkészítés szempontjából nagyon fontos, hogy a döntéshozók lássák, ez a technológia működőképes és az egyik sikerágazata lesz a földfelszíni televíziózásnak. Az eseményen bemutattak egy másik felmérést is: eszerint 2015-ben az unióban 200 millió mobiltévé előfizető lesz, s a piac mérete eléri a 20 milliárd eurót.
MTI Eco 2007. 05. 30.