Az informatika megoldásai a közlekedési káoszra
Új utak építésével és járatok indításával már nem lehet megoldani a fejlett világ közlekedési problémáit. Az IBM kutatói szerint eljött az intelligens forgalomirányító rendszerek, a veszély esetén önállósodó autók, és az utasok számához automatikusan igazodó menetrendek kora.
A fejlett világ elért arra a szintre, ahol újabb utak építésével és járatok indításával már nem tehető hatékonyabbá a közlekedés. A közlekedési rendszerek kapacitása, biztonsága, rugalmassága terén az információtechnológia és az egyre fejlettebb kommunikációs rendszerek hozhatnak fejlődést – áll az IBM kutatóinak tanulmányában, amiben a közlekedésben várható változásokat, trendeket elemzik.
Súlyos helyzet földön és levegőben
A közlekedés helyzete ma igen siralmas képet fest: évente 34 milliárd liter üzemanyagot pazarolunk el közlekedési dugókban rostokolva; a közúti balesetek költsége világszinten százmilliárd dolláros nagyságrendű. A nagyvárosok olyan szinten be vannak építve, hogy képtelenség tovább bővíteni az úthálózatot.
A légi közlekedés is súlyos problémákkal néz szembe: száz átszállásból átlagosan három az utas csomagjainak elvesztésével jár, és mivel a várakozások szerint a légi utasok száma 12 év alatt megduplázódik és eléri az évi hétmilliárdot, ez egyre jobban fog fájni a közlekedés összes résztvevőjének.
A fejlett világ elért arra a szintre, ahol újabb utak építésével és járatok indításával már nem tehető hatékonyabbá a közlekedés. A közlekedési rendszerek kapacitása, biztonsága, rugalmassága terén az információtechnológia és az egyre fejlettebb kommunikációs rendszerek hozhatnak fejlődést – áll az IBM kutatóinak tanulmányában, amiben a közlekedésben várható változásokat, trendeket elemzik.
Súlyos helyzet földön és levegőben
A közlekedés helyzete ma igen siralmas képet fest: évente 34 milliárd liter üzemanyagot pazarolunk el közlekedési dugókban rostokolva; a közúti balesetek költsége világszinten százmilliárd dolláros nagyságrendű. A nagyvárosok olyan szinten be vannak építve, hogy képtelenség tovább bővíteni az úthálózatot.
A légi közlekedés is súlyos problémákkal néz szembe: száz átszállásból átlagosan három az utas csomagjainak elvesztésével jár, és mivel a várakozások szerint a légi utasok száma 12 év alatt megduplázódik és eléri az évi hétmilliárdot, ez egyre jobban fog fájni a közlekedés összes résztvevőjének.
Index2007. 07. 27.