Az újságok rovására nő az internet
Egyre kevesebb napilap fogy, miközben fo-lyamatosan nő az internetes hírfelületek látoga¬tottsága, ugyanakkor a több pénzt még mindig a lapok kapják. Nem ellenség, hanem menekülési út ma már a lapkiadók szemében az internet, és sok kiadó egyre erősebb jelenléttel rendelkezik az inter¬net területén – fogalmazott Kázmér Judit, a Magyar Lapkiadók Egyesületének elnöke „A hatékony saj-tóhirdetés” elnevezésű konferencián. Az elnök ar¬ról is beszámolt, hogy ahogyan Európában úgy Magyarországon is csökkent, a fizetős lapok pél¬dányszáma 2003 és 2007 között. Magyarorszá¬gon ez az arány 8 százalék volt. A legtöbb időt a törökök töltik napilapok olvasásával, egy felmérés szerint ez napi 74 perc, míg Magyarországon csak 8 percet mélyülnek el az újságokban.
Karády Mariann, a TNS Media Intelligence ügy¬vezető igazgatója, egyebek mellett arról számolt be, hogy 2003 és 2007 között jelentősen nem változott a gazdasági lapok összes felülete, és bár megjelentek újak, és eltűntek régi kiadványok, ezekben a lapokban a hirdetési felület részaránya sem változott jelentősen, vagyis a reklámozók a meglévő piacon osztoztak.
Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség el¬nökségi tagja kiemelte: ahogyan Közép-Kelet-Európában úgy Magyarországon is a televíziós reklámköltés áll az első helyen, a nyomtatott sajtó a második. Tavaly 74,5 milliárd forint volt Magyar¬országon a nettó televíziós reklámköltés, a nyom¬tatott sajtó 67,6 milliárdot, míg az internet 14 milli¬árdot szakított ki az összességében 187 milliárd forintos reklámpiacból.
Egyre nő azon online site-ok olvasótábora, amelyek kiadói, egyben nyomtatott termékeket is megjelentetnek – mondta Gábor Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója. Idén az első félév¬ben harmincról negyvenre nőtt a legalább 10 ezer havi egyedi látogatóval rendelkező, nyomtatott for¬mában is megjelenő online „lapok” száma. A kiadók integrálják online-, illetve „nyomtatott” szerkesztősé¬geiket. Hanák Tamás, a Népszabadság hirdetési igazgatója pedig bejelentette, hogy a kiadó épp a napokban áll át az integrált szerkesztőségre. Gábor Zsuzsa ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a két platform olvasóközönsége eltér egy¬mástól, s ezt a tartalmak összeállításánál is figye¬lembe kell venni.
Karády Mariann, a TNS Media Intelligence ügy¬vezető igazgatója, egyebek mellett arról számolt be, hogy 2003 és 2007 között jelentősen nem változott a gazdasági lapok összes felülete, és bár megjelentek újak, és eltűntek régi kiadványok, ezekben a lapokban a hirdetési felület részaránya sem változott jelentősen, vagyis a reklámozók a meglévő piacon osztoztak.
Skriba Judit, a Magyar Reklámszövetség el¬nökségi tagja kiemelte: ahogyan Közép-Kelet-Európában úgy Magyarországon is a televíziós reklámköltés áll az első helyen, a nyomtatott sajtó a második. Tavaly 74,5 milliárd forint volt Magyar¬országon a nettó televíziós reklámköltés, a nyom¬tatott sajtó 67,6 milliárdot, míg az internet 14 milli¬árdot szakított ki az összességében 187 milliárd forintos reklámpiacból.
Egyre nő azon online site-ok olvasótábora, amelyek kiadói, egyben nyomtatott termékeket is megjelentetnek – mondta Gábor Zsuzsa, a Szonda Ipsos médiakutatási igazgatója. Idén az első félév¬ben harmincról negyvenre nőtt a legalább 10 ezer havi egyedi látogatóval rendelkező, nyomtatott for¬mában is megjelenő online „lapok” száma. A kiadók integrálják online-, illetve „nyomtatott” szerkesztősé¬geiket. Hanák Tamás, a Népszabadság hirdetési igazgatója pedig bejelentette, hogy a kiadó épp a napokban áll át az integrált szerkesztőségre. Gábor Zsuzsa ugyanakkor felhívta a figyelmet, hogy a két platform olvasóközönsége eltér egy¬mástól, s ezt a tartalmak összeállításánál is figye¬lembe kell venni.
SG.hu 2008. 10. 02.