Kevesebb pénzt költünk a neten
Az amerikai comScore piackutató vállalat 2001 óta folyamatosan vizsgálja az online boltok piacát, de most először tapasztaltak visszaesést a vásár¬lásokban. Az online vásárlók az Egyesült Álla¬mokban novemberben 8,2 milliárd dollárt költöt¬tek, ami négy százalékkal kevesebb, mint a tava¬lyi év ugyanezen időszakában.
A piacelemző cég szerint a karácsonyi sze-zonban növekedés várható, azonban nem zárható ki, hogy utána további hanyatlásnak indul a piac.
Tavaly az első tíz hónapban kilenc, novem-berben és decemberben, vagyis a karácsonyi sze¬zonban pedig 19 százalékkal növekedett az onli¬ne vásárlásokra költött összeg. „Mivel az utóbbi hetekben nem fajult el még jobban a válság, és egyelőre nem kaptunk apokaliptikus híreket, véle¬ményünk szerint az online költés pozitív irányba fog mozdulni az elkövetkező hónapban. Termé¬szetesen ezt az előrejelzést a rossz gazdasági hírek jelentősen befolyásolhatják” – mondta a BBC-nek Gian Fulgoni, a comScore elnöke.
A termékkereső Kekloo gigaoldal igazgatója szerint a helyzet sokkal jobb, mint ahogy azt a piackutató lefesti. A Kelkoo-n például nagyobb lett a látogatottság, ahogy az emberek távolmaradtak a fényűző, belvárosi üzletektől. „Legalábbis Ang¬liában és Európában biztos, hogy nem ugyanaz a helyzet, mint Amerikában” – mondta Bruce Fair.
Index 2008. 11. 28.
A piacelemző cég szerint a karácsonyi sze-zonban növekedés várható, azonban nem zárható ki, hogy utána további hanyatlásnak indul a piac.
Tavaly az első tíz hónapban kilenc, novem-berben és decemberben, vagyis a karácsonyi sze¬zonban pedig 19 százalékkal növekedett az onli¬ne vásárlásokra költött összeg. „Mivel az utóbbi hetekben nem fajult el még jobban a válság, és egyelőre nem kaptunk apokaliptikus híreket, véle¬ményünk szerint az online költés pozitív irányba fog mozdulni az elkövetkező hónapban. Termé¬szetesen ezt az előrejelzést a rossz gazdasági hírek jelentősen befolyásolhatják” – mondta a BBC-nek Gian Fulgoni, a comScore elnöke.
A termékkereső Kekloo gigaoldal igazgatója szerint a helyzet sokkal jobb, mint ahogy azt a piackutató lefesti. A Kelkoo-n például nagyobb lett a látogatottság, ahogy az emberek távolmaradtak a fényűző, belvárosi üzletektől. „Legalábbis Ang¬liában és Európában biztos, hogy nem ugyanaz a helyzet, mint Amerikában” – mondta Bruce Fair.
Index 2008. 11. 28.