Bankkártya helyett telefon?
A társaság Mobilfizetések Közép- és Kelet-Európában című legutóbbi felmérése azt mutatja be, hogyan használják a mobilfizetési technikát a régióban, illetve hogy milyen szabályozási környezet jellemzi az ilyen tranzakciókat.
Az adatok szerint egyes országokban nagy sikerekkel működik ilyen rendszer, az egységes szabályozás hiánya miatt viszont a mobilfizetés szélesebb körű elterjedése egyelőre akadályokba ütközik.
Ázsia több országában az ilyen fizetési mód rendkívül népszerű: Várnai Éva, a KPMG üzleti tanácsadó partnere szerint Ázsia fejlődő gazdaságaiban a gyenge bankrendszert helyettesítő, a fejlettekben pedig hozzáadott értéket biztosító szolgáltatásként alkalmazzák. Annak ellenére, hogy térségünkben a bankrendszer és a mobilkommunikáció is igen fejlett, az itteni piacoknak vannak a fejlődő piacokra emlékeztető vonásaik, a mobiltelefon-használat telítődése pedig a telefontársaságokat is rákényszeríti arra, hogy új módokat keressenek bevételeik növelésére – mondta a tanácsadó.
A felmérés rámutat arra, hogy a mobilfizetés eredményeinek javítása érdekében szükség lehet egy nagy piaci szereplőre, mely számos szolgáltatással a fogyasztók kritikus tömegét tudja bevonni. A fizetési rendszer elterjedése a szakértő szerint a hitelkártya-társaságok, mobiltelefon-gyártók, hálózatüzemeltetők és a kiskereskedők számára is nagy előnyöket rejt.
Várnai optimista a kilátásokat illetően, véleménye szerint a szolgáltatóknak és a használóknak pedig ezzel egyidejűleg látniuk kell, hogyan takaríthatnak meg időt és pénzt ezzel a fizetési technikával.
Napi on-line 2009. 03. 31.