Az év infokommunikációs üzleti alkotása - marketing díj
Pályázati kiírás
1. A pályázat kiírója és a díj adományozója :
az 1997 óta, évente megrendezésre kerülő Távközlési és Informatikai Marketing Fórum Szervező Bizottsága (SZB), mely a Fórumot támogató vállalatok és szakmai szervezetek (BKIK Hírközlési és Informatikai Osztálya, IVSZ, Magyar Marketing Szövetség, Reklám Világszövetség Magyar Tagozata, NHH) delegált képviselőiből, elismert marketing vezetőkből, a HTE ügyvezető igazgatójából és Kommunikációs Marketing Klub (KOMA) HTE szakosztály képviselőjéből áll.
A díj első ízben 2002-ben került kiírásra és azt a beérkező értékes pályázatok közül a Westel és Ericsson vállalatok közös, MMS (multimédia üzenetküldési) szolgáltatás bevezetés marketing kommunikációját tartalmazó pályázata nyerte el. A 2003-ban másodszor kiírt díj pályázatot a MATÁV Rt. nyerte a magas forgalmú lakossági előfizetők számára kialakított "Sokatmondó díjcsomag" marketing kommunikációjával. 2004-ben a díjat a SYNERGON Rt. "A fogyasztói elégedettség mérése és szerepe az üzletpolitikában" című pályázata nyerte. A pályázatban bemutatott munka a vállalati marketing által kezdeményezett ügyfél-elégedettség vizsgálat vállalati ügyfél kiszolgálási rendszerbe illesztését valósította meg.
A győztes pályázatokat a szakmai lapok és online hírcsatornák részletesen bemutatták. A Fórum Szervező Bizottsága nagy figyelmet fordít arra, hogy a győztes munkát és a győztes szakmai meggyőződését a szakmai sajtó részletesen megismerhesse.
A jelenlegi, 2005-es, negyedik pályázatot kiíró Szervező Bizottság tagjai :
Társelnökök : Prónay Gábor (Pro-COMpass) és Tankó Zoltán (T-Com)
Operatív Bizottsági (OB) tagok Duránszkai Gábor (TNS Hungary), Kiss Bernadett (IVSZ), Nagy Péter (HTE), Nemeskéri István (Eneten), Pócsik Ilona (Reklám Világszövetség Magyar Tagozat), Turáni József (Consultronics), Varga István (Magyar Marketing Szövetség)
A Szervező Bizottság további tagjai : Baboss Csaba (Nemzeti Hírközlési Hatóság), Deme Csaba (Albacomp), Erdész Anita (Euroweb), G. Németh György (T-Mobile), Grósz Judit (UPC), Klotz Tamás (Oracle), Kristóf Judit (SUN Microsystems), Nagy Attila (Antenna Távközlési Rt.), Nemeslaki András (Budapesti Corvinus Egyetem), Reznák Roxán (T-Com), Sümegi Zsuzsa (Siemens), Várnai Tamás (Synergon),
Az SZB a Fórum szervezési folyamatában további támogató vállalatok képviselőivel bővülhet.
A pályázat szövegét, feltételeit az SZB 2005. május 26-i alakuló ülésén, a megelőző évi Szervező Bizottság tapasztalatainak és javaslatainak felhasználásával hagyta jóvá.
2. A pályázat célja :
Az elsősorban magyarországi infokommunikációs marketing szakma egy kiemelkedő eredményének elismerése és példáján keresztül figyelem felhívása a marketing tudás és szakma jelentőségére, a kiemelkedő eredményekre. Az alapítók a díjjal is hozzá szeretnének járulni az infokommunikációs kultúra hazai elterjedéséhez, marketing szakemberek és szakmai közösségek alkotásainak elismertetéséhez. A pályázat tárgya lehet: szolgáltatás piacra viteli módszertana és gyakorlata, értékesítési- vagy marketing kommunikációs módszertan, illetve vevő kiszolgálást szolgáló megoldás.
3. Követelmények :
- a pályázatban az infokommunikáció fejlődését, hazai elterjedését közvetlenül és/vagy közvetve segítő vállalatok vehetnek részt, bemutatva marketing és értékesítési tevékenységük magas színvonalát A pályázatban
- A pályázatban
- infokommunikációs technológiára épülő termék vagy szolgáltatás sikeres piacra vitelével (nem a termékkel vagy szolgáltatással !!) ;
- felhasznált, kommunikációs és értékesítési kultúra fejlődését támogató-elősegítő eljárások, eszközök bemutatásával;
- új vevőkiszolgálást támogató alkotások megvalósításával lehet jelentkezni
- a pályázatban bemutatott eredményeknek a pályázati kiírás évében vagy azt megelőző évben kellett megvalósulniuk
- a díjra a pályázati űrlap kitöltésével (ami a megadott feltételek elfogadását jelenti) és a megadott formátumú és tartalmú mellékletek (cégismertető, pályázati megoldás és eredmények leírása, az eredmények szakmai-üzleti hatásainak értékelése, az eredményeket elérő szakmai csapat bemutatása) határidőre történő -nyomtatott és elektronikus formában való - beküldésével pályázni kell.
4. A minősítési eljárás :
a. a megadott határidőre, a Marketing Fórum szervezésében közreműködő HTE Titkárságára (1055. Bp. V. Kossuth L. tér 6-8. IV.em), az előírásoknak megfelelő (nyomtatott és elektronikus formátumú) dokumentumok - (1) pályázati lap (benne a vállalatot a pályázatban képviselő személy elérhetőségi adatai), (2) cégismertető, (3) pályázati dokumentum leírása (benne a kidolgozó szakmai csapat bemutatása, a pályázati megoldás szakmai-, üzleti hatásai) - leadásával kezdődik a pályázat;
b. a kiírásban név szerint megnevezett Operatív Bizottság (OB), a Szervező Bizottság (SZB) társelnökének vezetésével a pályázatok formai ellenőrzését elvégzi. A formai követelményeknek megfelelő pályázatokat az OB tagjai egyenként, szakmai értékeik alapján előminősítik (sorrendbe rakják). A bírálati szempontok (zárójelben a súlytényezők):
- a bemutatott marketing projekt eredetisége(25%),
- nemzetközi/országos jelentőség
- komplexitás
- érintett piac szegmensek mérete, száma q marketing szakmai területek érintettsége (piackutatási megalapozottság, marketing mix, kommunikáció, PR)
- vevőszolgálati-, értékesítési kapcsolatok
- kidolgozásban résztvevő szervezetek (együttműködés)
- méret
- emberi erőforrás felhasználás
- költségvetés
- időtartam
- újdonság
- a kitűzött célok teljesülésének mértéke (25%),
- pénzügyi célok (bevétel, profit) - piaci lefedettség
- vevő elégedettség
- vállalati marketing kultúra és szervezet fejlődése
- az infokommunikációs kultúra elterjedésének elősegítése - társadalmi hatás (30%),
- a marketing projekt eredményei
- szakmai publikációk és sajtóvisszhang
- a pályázat kidolgozottsága és szakmai színvonala (20%)
- marketing, értékesítési és vevőszolgálati tapasztalat
- minősítés (hazai és nemzetközi)
- szakmai aktivitás (szakmai fórumokon eredmények bemutatása: előadások, oktatás-képzés, társadalmi szervezeti tagság)
A legjobb három pályázat (legkisebb helyezési számmal rendelkező) szerzőjét az OB szóbeli meghallgatásra hívja. A szóbeli meghallgatáson a pályázattal kapcsolatos és a pályázó vállalat marketing és értékesítési felkészültségét érintő kérdések kerülnek megvitatásra. A szóbeli meghallgatás eredménye alapján az OB újból sorba rakja a pályázókat és ezt a sorrendet terjeszti a SZB teljes ülése elé döntésre;
c. az OB előterjesztésében született sorrendet az SZB megtárgyalja és a tagok titkos szavazással döntenek (helyezési számot adva) a legjobb pályázatról, ami egyúttal a díj nyertesét is jelenti. Az SZB szavazat képes, ha tagjainak 2/3-a a szavazáson részt vett;
d. a díj kihirdetésére a Fórum elnöki megnyitójában kerül sor, az átadás a Fórum lezárásaként megrendezésre kerülő koktél partin történik, ahol a díj nyertese lehetőséget kap a pályázat legfontosabb téziseinek, eredményeinek bemutatására.
5. A pályázat határideje :
a. A pályázati kiírás nyilvánosságra kerül 2005. június 8-án (szerda): az infokommunikációs vállalatok vezetőinek, szakmai lapoknak, hírleveleknek, SZB tagoknak elküldve, valamint a HTE Titkárságán elérhetően. A felhívás megtalálható a HTE web-oldalán: http://www.hte.hu
b. A pályázat beadási határideje: 2005. július 22. (péntek) 12:00 óra. , a pályázatot nyomtatott és elektronikus formában is kérjük beadni !
c. Az OB rövid listájának elkészítési határideje : 2005. augusztus 30. (kedd)
d. Rövid listára nem került pályázók okleveles (részvételt megköszönő) értesítése: 2005. szeptember 9. (péntek)
e. A rövid listán szereplő pályázók OB meghallgatása és az SZB előterjesztés elkészítése: 2005. szeptember 9. (péntek)
f. SZB ülés és döntés "AZ ÉV INFOKOMMUNIKÁCIÓS ALKOTÁSA" marketing díjról: 2005. szeptember 15. (csütörtök)
g. A díj nyertesének értesítése és meghívása a Fórumra: 2005. szeptember 16. (péntek)
h. a díj átadására a Fórum koktél partiján kerül sor: 2005.szeptember 22. (csütörtök)
6. A díj elismerési rendszere:
a. a díjnyertes vállalat/intézmény az erre a célra létesített vándorserleget kapja, amin a neve és az adományozás évszáma kerül feltüntetésre (a vándorserleg az átadást követően a HTE Titkárságon kerül kiállításra/tárolásra)
b. a díj nyertese a díj elnyeréséről oklevelet kap,
c. a rövid listára kerültek, a nevük nyilvánosságra hozását mellőzve, okleveles elismerésben részesülnek
d. minden pályázó egy részvételt igazoló oklevél kíséretében értesül az eredményéről
Budapest, 2005. május 28.
MELLÉKLETEK
1. Melléklet : Pályázati űrlap2. Melléklet : Cégismertető (minta)
3. Melléklet : Pályázati megoldás és eredményleírás